Πώς να κάνετε τις παρουσιάσεις σας αξέχαστες:
Μαθήματα από τον Steve Jobs
Φανταστείτε το κοινό σας να σας παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα.
Να τους κάνετε να ενθουσιαστούν, να τους εκπλήξετε και να τους αφήσετε με μια ανάμνηση που θα συζητούν για καιρό.
Αυτό κατάφερε ο Steve Jobs με κάθε του παρουσίαση, και το λανσάρισμα του πρώτου iPod τον Οκτώβριο του 2001 ήταν ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Ας δούμε τρεις απλές, αλλά ισχυρές τεχνικές που χρησιμοποιεί ο Jobs, ώστε να εμπνέει το κοινό του.
Και μπορείτε κι εσείς να τις μιμηθείτε…
1.Βάλτε στην άκρη τα χαρακτηριστικά
Όλοι έχουμε δει παρουσιάσεις με αριθμούς που δεν σημαίνουν το κοινό δεν καταλαβαίνει απολύτως τίποτα.
Ο Jobs το ήξερε αυτό. Όταν παρουσίασε το iPod, μίλησε για τη χωρητικότητά του 5GB.
Αλλά ο αριθμός από μόνος του ήταν αδιάφορος για το κοινό. Έτσι, πρόσθεσε μία απλή φράση: “1.000 τραγούδια στην τσέπη σας.”
Αμέσως, το κοινό μπορούσε να καταλάβει τι σήμαινε αυτό το δεδομένο (αυτή η χωρητικότητα).
Μετέτρεψε τον αριθμό σε μια εμπειρία που όλοι μπορούσαν να φανταστούν.
Μια τόσο απλή κίνηση, αλλά τόσο αποτελεσματική.
2. Δημιουργήστε την έκπληξη
Ο Jobs ήξερε πώς να κάνει ένα προϊόν να φαίνεται μαγικό. Στο λανσάρισμα του iPod, αφού εξήγησε τα τεχνικά χαρακτηριστικά, έκανε το αδιανόητο.
Έβαλε το χέρι του στην μικρή τσέπη του τζιν του (την τσέπη για τα κέρματα ή τον αναπτήρα) και έβγαλε το iPod μπροστά στο κοινό. Ξαφνικά, η ιδέα των “1.000 τραγουδιών στην τσέπη σας” έγινε πραγματικότητα.
Αυτή η κίνηση, αυτή η στιγμή, δεν ήταν απλά ένα show. Ήταν μια εμπειρία.
Ο Jobs κατάφερε να συνδυάσει τη λογική με το συναίσθημα, δημιουργώντας ένα “wow” που το κοινό δεν θα ξεχνούσε ποτέ.
3. Ξεχάστε τις πολλές διαφάνειες
Οι διαφάνειες είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο, αλλά το κοινό χρειάζεται και κάτι παραπάνω.
Ο Jobs ήξερε ότι για να κρατήσει το ενδιαφέρον ζωντανό, έπρεπε να ξεχάσει τις πολλές διαφάνειες και να εστιάσει στο ίδιο το προϊόν.
Κρατώντας το iPod στα χέρια του, εξηγούσε τα πλεονεκτήματα του προϊόντος ζωντανά, κάνοντας την παρουσίαση πιο δυναμική και ανθρώπινη.
Εάν θέλετε το κοινό σας να θυμάται την παρουσίασή σας, πρέπει να του προσφέρετε κάτι πολύ περισσότερο από μερικές διαφάνειες.
Πρέπει να δημιουργήσετε στιγμές αλληλεπίδρασης και να δώσετε χρόνο στο κοινό να επεξεργαστεί τις πληροφορίες.
Το μήνυμά μας
Ο Steve Jobs μας έδειξε ότι οι παρουσιάσεις δεν είναι απλά για να δίνουν πληροφορίες.
Είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια αξέχαστη εμπειρία για το κοινό μας.
Να το κάνουμε να αισθανθεί κάτι και να αληλοεπιδράσει.
Να το κάνουμε να ενθουσιαστεί, να το εμπνεύσουμε και να το κάνουμε να θυμάται το brand μας.
Είστε έτοιμοι να δώσετε την επόμενη αξέχαστη παρουσίασή σας;
Ακολουθήστε αυτές τις 3 συμβουλές και θα μας θυμηθείτε!
Με εκτίμηση,
Η ομάδα της Perfect Advertising