Η διαφήμιση της Pepsi που εξόργισε την Coca-Cola και απαγορεύτηκε
Σήμερα θα μιλήσουμε για μια από τις πιο πολυσυζητημένες στιγμές στον κόσμο του branding και της διαφήμισης.
Πρόκειται για μια διαφήμιση που η Pepsi χρησιμοποίησε για να «χτυπήσει» την Coca-Cola με ένα πανέξυπνο και τολμηρό τρόπο, εξοργίζοντας τη μεγάλη της αντίπαλο.
Η μάχη μεταξύ της Pepsi και της Coca-Cola είναι πιο σκληρή από ποτέ. Η Coca-Cola είχε μόλις ανακοινώσει μια σημαντική αύξηση στα κέρδη της, γεγονός που, φυσικά, δε χαροποίησε την Pepsi.
Η τελευταία, ωστόσο, δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια. Αντί να δεχτεί την κυριαρχία της Coca-Cola, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τη διαφήμιση για να χτυπήσει την αντίπαλο της εκεί που την πονούσε: στο branding.
Η επίμαχη διαφήμιση
Η διαφήμιση της Pepsi ήταν αριστοτεχνικά σχεδιασμένη και γεμάτη χιούμορ, αμφισβητώντας το ίδιο το προϊόν της Coca-Cola.
Στο σποτ, βλέπουμε έναν πιτσιρικά να πλησιάζει ένα αυτόματο μηχάνημα αναψυκτικών, έτοιμος να πάρει το αγαπημένο του ποτό. Ο μικρός βάζει ένα κέρμα και επιλέγει Coca-Cola.
Όμως, αντί να την πιει, τη βάζει κάτω. Βάζει δεύτερο κέρμα, επιλέγει ξανά Coca-Cola και την τοποθετεί και αυτή στο έδαφος.
Ο θεατής μένει έκπληκτος. Τι συμβαίνει εδώ;
Ο πιτσιρικάς πατά πάνω στα δύο κουτάκια της Coca-Cola για να φτάσει το κουμπί… της Pepsi!
Πατώντας το, επιτέλους, παίρνει το πολυπόθητο κουτάκι Pepsi, παρατάει τις Coca-Cola και φεύγει ικανοποιημένος.
Η αντίδραση της Coca-Cola
Η διαφήμιση αυτή ήταν μια κίνηση που η Pepsi έκανε για να απαντήσει στην αύξηση κερδών της Coca-Cola.
Με έναν έξυπνο τρόπο, η Pepsi διακωμωδούσε την επιτυχία της Coca-Cola, δείχνοντας ότι, ακόμα κι αν η Coca-Cola είναι η «κυρίαρχη» της αγοράς, το πραγματικό ποτό που θέλει ο κόσμος είναι η Pepsi.
Η αντίδραση της Coca-Cola; Έντονη και άμεση. Η εταιρεία έκανε ό, τι μπορούσε για να σταματήσει την προβολή της διαφήμισης, ισχυριζόμενη ότι δεν ήταν απλώς προσβλητική αλλά και παραπλανητική.
Και τα κατάφερε: η διαφήμιση απαγορεύτηκε να προβληθεί σε πολλές χώρες.
Το μήνυμά μας
Η διαφήμιση αυτή πέρασε στην ιστορία ως μια από τις πιο έξυπνες διαφημίσεις που έχουν βγει ποτέ.
Δείχνει τη δύναμη που έχει το storytelling στο marketing και το πώς ένα απλό σενάριο μπορεί να δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις και να τραβήξει την προσοχή.
Ακόμα κι αν δεν έπαιξε για πολύ, η διαφήμιση της Pepsi έδειξε ότι η δημιουργικότητα είναι το μεγαλύτερο όπλο στον πόλεμο των brands.
Μέχρι την επόμενη φορά, μείνετε δημιουργικοί και έτοιμοι για τη δική σας διαφήμιση στον κόσμο του branding!
Με εκτίμηση,
Η ομάδα της Perfect Advertising